Kokemustoiminta ja asiakasraadit


Omaishoitajien asiakasraati

Omaishoitajien asiakasraatitoimintaa järjestää yhteistyössä Joensuun Seudun Omaishoitajat ry ja Siun soten omaishoito. Vuonna 2020 raadit kokoontuvat 21.1.2020, 7.4.2020 ja 8.9.2020 klo 15-17, Omaishoitajien olohuone, Joensuu
Lisätietoa: Omaishoitajien asiakasraadit


Siun Soten mielenterveys- ja päihdetyön asiakasraati

Siun soten Mielenterveys- ja päihdetyön asiakasraati on yhteistyötä psykiatrian erikoissairaanhoidon ja mielenterveys- ja päihdepalvelujen asiakaslähtöiseksi kehittämiseksi. Asiakasraati on perustettu 2017. Asiakasraadin jäsenet ovat vapaaehtoisia, joilla on omakohtaista kokemusta mielenterveys- ja päihdepalvelujen asiakkaina tai omaisina. Mukana on myös järjestöjen sekä mielenterveys- ja päihdepalvelujen sekä psykiatrian klinikan työntekijöitä ja kokemusasiantuntijoita.

Mielenterveys- ja päihdepalvelujen asiakasraadin yhteistyömuotoja ovat:

  • valmistelee asukkailta tulleita aloitteita ja ehdotuksia psykiatrian sekä mielenterveys- ja päihdepalvelujen kehittämiseksi
  • toimii psykiatrian ja mielenterveys- ja päihdepalvelujen kutsumana yhteistyötahona kehittämisessä
  • nimeää kehittämistyöryhmät eri kehittämistehtäviin
  • säännölliset kokoontumiset 4-6 krt/vuosi

Lisätietoa: Yty – maakunnallinen mielenterveystyön yhdistysyhteistyö


YHDISTYSTEN ORGANISOIMA ASIAKASRAATITOIMINTA:

Työllisyyden asiakasraati

Työllisyyden asiakasraati Joensuussa on kehittämis-ja vaikuttamisryhmä, jonka tarkoituksena on tuottaa tietoa, kokemuksia ja mielipiteitä työllistymiseen liittyvistä asioista. Raati on jäsenilleen oiva mahdollisuus vaikuttaa, ehdottaa, antaa palauteta sekä ideoida yhdessä. Raatiin tullakseen tarvitsee olla vain omakohtaista kokemusta työttömyydestä elämän jossakin vaiheessa ja halua pohtia teemaa yhdessä. Asiakasraati  kokoontuu 4-5 kertaa vuodessa. Toimintaa organisoi Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistys ry
Lisätietoa: Työllisyyden asiakasraati



Muokattu viimeksi: 27.07.2020